مجموعه ما شما را به خرید بهترین انواع شکلات و مواد اولیه شکلات سازی دعوت می نماید.

                          برای کسب اطلاعات بیشتر محصول و ارتباط با ما در ادامه همراه شوید:

دسر شکلاتی یخچالی به روشهای ساده

آنچه در این مقاله میخوانیم...

دسر شکلاتی یخچالی با عسل:دسر شکلاتی یخچالی با موز و بیسکویتدسر شکلاتی یخچالی با شیرنکات تهیه دسر شکلاتی یخچالی
دسر شکلاتی یخچالی

دسر شکلاتی یخچالی یکی از خوشمزه‌ترین دسرها است که می‌توانید برای مهمانی‌ها یا جشن‌های خانوادگی تهیه کنید.دشما می‌توانید با افزودن نکات و تزئینات خلاقانه، آن را  زیبایی تززیین کنید در ادامه در مورد طرز تهیه چند دسر شکلاتی یخچالی را شرح خواهیم داد.

 

برای خرید شکلات تخته ای فله قنادی با ما تماس بگیرید

 

دسر شکلاتی یخچالی با عسل:

مواد اولیه:

  • بیسکوییت:۳۰۰ گرم
  • گردو:۵۰ گرم
  • پودر کاکائو:۳ قاشق غذاخوری
  •  عسل:۵۰ گرم
  • شیر: 1 لیوان
  • کره:۲۰۰ گرم

 

برای تهیه دسر شکلاتی یخچالی ابتدا ۳۰۰ گرم بیسکوییت را خرد کرده و ۵۰ گرم گردوی خرد شده را به تن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند.سپس در قدم دوم ۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو فله را به همراه یک لیوان شیر مخلوط کرده و حرارت دهید. سپس ۲۰۰ گرم کره اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

 

در مرحله بعدی ۵۰ گرم عسل به مخلوط تان اضافه کنید و زمانی که غلیظ شد، از روی حرارت بردارید.

 

حالا ترکیب را روی بیسکوییت و گردوهای خرد شده بریزید و خوب هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند.سپس خمیر را داخل پلاستیک قرار داده و به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید تا خمیر سفت شود.بعد از گذشت یک ساعت، خمیر را برش دهید. حالا دسر شکلاتی یخچالی شما آماده است. می‌توانید آن را بصورت دلخواه در ظروف مناسب قرار داده و در یخچال نگهداری کنید تا لذت ببرید.

 

دسر شکلاتی یخچالی

 

دسر شکلاتی یخچالی با موز و بیسکویت

 مواد اولیه:

  • موز: 3 عدد متوسط
  • بیسکوییت پتی بور شکلاتی: یک بسته
  • شکلات مایع دوب شده: یک لیوان

 

برای تهیه دسر شکلاتی یخچالی ابتدا موزها را به صورت اسلایس خرد کرده و داخل خردکن می‌ریزیم. سپس بیسکویت‌هایی که با دست کمی خرد کرده‌ایم را به موز اضافه می‌کنیم تا به دسر یک حالت خوشمزه و لذیذ ببخشد.

حالا نوبت اضافه کردن شکلات تخته‌ای است که داخل مایکروویو یا به روش بن ماری، آب شده است. با توجه به ترجیح شما، می‌توانید شکلات را به یکی از این دو روش آب کنید. سپس تمام مواد را با هم میکس کرده و داخل ظرف مورد نظر میریزیم. ظرف مورد نظر می‌تواند پیاله‌های چینی یا شیشه‌ای باشد که دسر به راحتی از آنها جدا می‌شود.

 

برای جداسازی راحت‌تر دسرها می‌توانید قبل از ریختن دسر داخل ظرف، کف آن را با سلفون بپوشانید و بعد از برگرداندن دسر، سلفون را جدا کنید. سلفون لایه‌ای میان دسر و ظرف ایجاد می‌کند و جداسازی دسر از ظرف را ساده تر خواهد کرد.

 

دسرها را داخل یخچال قرار داده و اجازه می‌دهیم 12 تا 24 ساعت بمانند تا طعم و عطر مواد به هم برسد و دسر خود را آماده سرو کنید؛ می‌توانید آنها را برگردانده و با کمی پودر کاکائو یا پودر شکلات تزیین کنید.این دسر یکی از بهترین دسرهای فوری و ارزان پیشنهادی برای جشن تولد ها و میهمانی هاست. با استفاده از این روش ساده، می‌توانید در کمترین زمان و با هزینه کم، دسر خوشمزه و جذابی را تهیه کنید.

 

سایر محصولات ما: لستین خوراکی مایع قنادی

 

دسر شکلاتی یخچالی

دسر شکلاتی یخچالی با شیر

مواد اولیه:

  • شیر: 2 لیوان
  • پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته ای یا مایع سطلی: 90 گرم
  • پودر ژلاتین: 3 قاشق غذاخوری

 

برای شروع، شیر را به همراه شکر و پودر کاکائو در یک شیرجوش ریخته و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد حل شوند. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و مداوم هم بزنید تا خوب یکدست شود و شکر و کرم کاکائو سطلی کاملا حل شوند.حالا شکلات تخته ای دلخواه را خرد کنید. می‌توانید از شکلات سکه ای استفاده کنید و یا درصد آن را با توجه به ذائقه خود کم و زیاد کنید. حالا شکلات را به مخلوط شیر، شکر و کاکائو اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود.

 

ژلاتین را روی آب سرد بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود. سپس آن را بن ماری کنید تا شفاف شود. در ادامه ژلاتین را به مخلوط شکلات فوق اضافه کنید و هم بزنید. سپس مواد را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.حالا قالب مورد نظر را چرب کنید و دسر خنک شده را داخل قالب بریزید. اگر قالب خاصی نداشتید می‌توانید به راحتی یک قوطی آبمیوه بزرگ را بردارید و سر آن را برش بزنید و دسر را داخل آن قرار دهید و بمدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس پاکت آبمیوه را با چاقو پاره کنید و دسر را خارج کنید. یا اگر از قالب استفاده کردید، دور تا دور قالب را جدا کنید و روی دیس برگردانید و روی آن به دلخواه پودر کاکائو بریزید.

 

دسر شکلاتی یخچالی آماده است! این دسر خوشمزه را می‌توانید به همراه میوه‌های تازه یا آجیل‌های خشک نیز سرو کنید. لذت ببرید!

 

دسر شکلاتی یخچالی

نکات تهیه دسر شکلاتی یخچالی

برای تهیه دسر شکلاتی یخچالی، می‌توانید از هر قالبی استفاده کنید، اما بهتر است از قالب‌های مستطیلی با قطر زیاد استفاده کنید تا شکل زیبا و منظمی به دسر دهد.استفاده از پاکت‌های آبمیوه یا شیر شسته شده برای ریختن خلطه شکلاتی بسیار مناسب است. اما حتماً به خاطر داشته باشید که پاکت مرطوب باشد تا به آن نچسبد.

 

در تهیه دسر شکلاتی یخچالی، می‌توانید از شکلات شیری استفاده کنید تا طعم خامه‌ای و شیرینی به دسر دهد. همچنین، این دسر طعم و مزه‌ای بین خامه شکلاتی و بافتی همانند ژله دارد که برای دوستداران شیرینی‌های خنک و خوشمزه بسیار لذت‌بخش است.با توجه به نکات فوق، حالا می‌توانید با اطمینان و لذت، دسر شکلاتی یخچالی خود را تهیه کرده و از آن لذت ببرید.