مجموعه ما شما را به خرید بهترین انواع شکلات و مواد اولیه شکلات سازی دعوت می نماید.

                          برای کسب اطلاعات بیشتر محصول و ارتباط با ما در ادامه همراه شوید:

طرز تهیه کیک فنجانی در قابلمه

آنچه در این مقاله میخوانیم...

طرز تهیه کیک فنجانی در قابلمهطرز تهیه کیک فنجانی 3 دقیقه ای  در مایکروفرطرز تهیه کیک فنجانی بدون شیر
طرز تهیه کیک فنجانی

کیک فنجانی یکی از کیک های خوشمزه  است که به راحتی میتوان آن را تهیه کرد و دارای تنوع مختلفی نیز میباشد در ادامه با دستور پخت کیک فنجانی با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه کیک فنجانی در قابلمه

 

مواد مورد نیاز

 

آرد : 1 لیوان

شیر : 1 فنجان

شکر: 1 و نیم قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ : 2 عدد

بیکینگ‌پودر:   1 قاشق چایخوری

وانیل:  ¼ قاشق چایخوری

روغن مایع : 3 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه کیک فنجانی

دستور تهیه 

قبل از شروع، شیر و تخم‌مرغ را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند. 

 

تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف مناسب بشکنید و سپس  شکر و وانیل را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم بزنید تا رنگ آن‌ها کرم‌ رنگ و کمی حجیم شود. سپس شیر و روغن مایع را به مخلوط مواد قبلی اضافه کرده و  به اندازه ای هم بزنید تا مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را دو بار الک کرده و به همراه بیکینگ‌پودر به مخلوط اضافه کنید.

 

نکته:پس از افزودن آرد، همزن را کنار بگذارید و برای مخلوط کردن از لیسک یا قاشق استفاده کنید.

 

فنجان‌ها را با کمی روغن چرب کرده و  به دلخواه میتوانید مقداری کنجد در کف آن‌ها بپاشید. سپس نصف حجم فنجان‌ها را با مایه کیک پر کنید.در یک قابلمه بزرگ، به اندازه نصف ارتفاع فنجان‌ها آب بریزید و آن را روی حرارت بالا قرار دهید تا به جوش بیاید

پس از جوش آمدن آب، حرارت را کم کرده و فنجان‌های کیک را در قابلمه قرار دهید تا بپزددرب قابلمه را با دمکنی بپوشانید و بگذارید کیک‌های فنجانی به مدت 20 دقیقه با حرارت ملایم بپزند.پس از 20 دقیقه، داخل آنها را با خلال دندان تست کنید تا کاملا پخته شده باشند. اگر پخته بودند، گاز را خاموش کرده و قابلمه را به مدت 5 تا 10 دقیقه با درب بسته کنار بگذارید.

 

نکته مهم: اگر درب قابلمه را بلافاصله باز کنید، پف کیک‌ها می‌خوابد و بافت اسفنجی خود را از دست می‌دهند.

 

در نهایت، فنجان‌ها را از قابلمه خارج کرده و بگذارید کاملاً خنک شوند و در ظرف مناسبی سرو کنید و یا با پودر کاکائو فله یا شکلات تخته ای قنادی تززین کنید.

طرز تهیه کیک فنجانی 3 دقیقه ای  در مایکروفر

 

مواد لازم

 

  • آرد سفید:   5 قاشق غذاخوری
  • شکر :  3 قاشق غذاخوری
  • پودر :کاکائو :  2 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ:  1 عدد
  • روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری
  • شیر : 2 لیوان
  • بکینگ پودر:صف قاشق چایخوری
  • وانیل:  نوک قاشق چایخوری

 

ابتدا مواد خشک را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. سپس تخم‌مرغ را در یک کاسه جداگانه بشکنید و با چنگال خوب هم بزنید در ادامه این مخلوط را به مواد خشک اضافه کنید و سپس شیر و روغن را نیز به آن بیفزایید. همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند.

 

فنجان ها را  با روغن مایع چرب کرده و حدود دو سوم آن را با مایه کیک پر کنید. سپس فنجان را در وسط سینی مایکروفر قرار دهید تا به خوبی پخته شود و پف کند.بهتر است هر فنجان را به صورت جداگانه بپزید تا بتوانید آن را دقیقاً در وسط سینی قرار دهید.

 

زمان پخت کیک را روی ۱ دقیقه یا ۶۰ ثانیه تنظیم کنید یا از حالت پخت عادی کیک استفاده کنید. در این مدت، کیک پخته و پف می‌کند. کیک فنجانی شما در ۳ دقیقه  آماده خواهد شد و می‌توانید آن را با شکلات سطلی یا ترافل رنگی رشته ای تزیین کنید.

 

طرز تهیه کیک فنجانی

 

طرز تهیه کیک فنجانی بدون شیر

 

مواد لازم

 

آرد:   4 قاشق غذاخوری

روغن مایع  : 2 قاشق غذاخوری

تخم مرغ:  ۲ عدد

شکر : 2 قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر: نوک قاشق چای خوری

پودر کا‌کائو : 1 قاشق غذاخوری

 

 

یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و یکی از فنجان‌ها را درون آن قرار دهید. سپس تا نیمه فنجان آب در قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب به جوش بیاید.یکی از نکات کلیدی در پخت کیک این است که مواد اولیه مانند تخم‌مرغ، آب، کره و… باید با دمای محیط همخوانی داشته باشند. آرد، بیکینگ پودر و وانیل را با هم مخلوط کرده و این ترکیب را سه بار الک کنید.

 

الک کردن آرد یکی از تکنیک‌های مهم در پخت کیک خانگی است که باعث می‌شود کیک شما بافت اسفنجی و سبکی پیدا کند. در ادامه شکر را به آن ضافه کنید. پس از آن، تخم‌مرغ را شکسته و به مواد خشک اضافه کنید. با استفاده از یک چنگال، مایه کیک را به خوبی مخلوط کرده و هم بزنید تا کاملاً یکنواخت و یکدست شود.

 

در ادامه باید به آب و روغن را اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید تا یکدست شوند، این کار را به وسیله چنگال هم می توانید انجام دهید و نیازی به استفاده از همزن برقی ندارید.اگر می خواهید کیک را با طعم شکلاتی تهیه کنید، می‌توانید در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو درون مایه الک کنید و پس از آن مواد را مخلوط نمایید.

 

حالا به سراغ فنجان ها رفته و دیواره های آن را با روغن جدا کننده چرب کنید، به اندازه نصف فنجان مایه کیک درون آنها خالی کنید.فنجان ها را درون قابلمه قرار دهید و در قابلمه را با دم کنی بپوشانید تا بخار آب درون فنجان های کیک شما جمع نشود و باعث خراب شدن بافت و مزه کیک نشود.حرارت هم حتما کم کنید تا کیک حسابی مغز پخت شود.مدت زمان پخت در شرایط عادی تقریباً ۲۰ دقیقه می‌باشد، حتما درب قابلمه در طول این مدت بسته باشد،تا باعث خوابیدن پف کیک فنجانی نشود.

 

پخته شدن کیک را با یک خلال دندان چوبی تست کنید بعد از اینکه اجاق گاز را خاموش کردید، اجازه دهید تا در همان حالت و با در بسته برای ۲۰ دقیقه کیک شما استراحت کند. اکنون کیک شما آماده برای سرو شده است. ن را پودر نارگیل کیلویی  و   شکلات چیپسی تززین کنید.