مجموعه ما شما را به خرید بهترین انواع شکلات و مواد اولیه شکلات سازی دعوت می نماید.

                          برای کسب اطلاعات بیشتر محصول و ارتباط با ما در ادامه همراه شوید:

طرز تهیه کوکی با تکه های شکلات

آنچه در این مقاله میخوانیم...

مواد اولیه کوکی با تکه های شکلات تهیه کوکی با تکه های شکلاتروش جلوگیری از پهن شدن کوکینکته جلوگیری از خشک شدن کوکینکات پخت کوکی با تکه های شکلات
طرز تهیه کوکی با تکه های شکلات

کوکی با تکه های شکلات یکی دیگر از دیگر انواع کوکی های خوشمزه و خوش بافت می باشد. این کوکی با استفاده از تکه های شکلات تخته ای یا شکلات چیپسی کیلویی درست می شود که باعث می شود طعم و عطر خاصی به آن بدهد. ترکیب شیرینی و شوری این کوکی، طعم بسیار خوشایندی به آن می ده.این کوکی معمولاً در مهمانی ها و جشن ها به عنوان یک دسر خوشمزه سرو می شود و همه را به وجد می آورد. بهترین روش برای لذت بردن از این کوکی، سرو کردن آن با یک لیوان شیر گرم یا یک فنجان قهوه است. در ادامه با ما همراه باشید.

مواد اولیه کوکی با تکه های شکلات

 

  • کره:100 گرم
  • وانیل:1 قاشق چایخوری
  • شکر  :75 گرم
  • آرد:185 گرم
  • بکینگ پودر:1 قاشق مرباخوری
  • فندق خرد شده:30 گرم
  • شکلات تخته ای فله یا چیپسی:190 گرم
  • تخم مرغ:2 عدد

 

 

طرز تهیه کوکی با تکه های شکلات

 

 تهیه کوکی با تکه های شکلات

 

مرحله اول

برای شروع تهیه کوکی با تکه های شکلات، ابتدا 200 گرم کره را که در دمای اتاق باز و ذوب شده است، داخل یک ظرف می‌ریزیم. سپس 3/4 پیمانه شکر را به آن اضافه می‌کنیم. سپس با کمک همزن برقی، مواد را خوب هم می‌زنیم تا یکدست و یکپارچه شوند.

 

این مرحله اول بسیار مهم است زیرا از این مرحله وابسته است که کوکی‌ها به خوبی درست شوند و طعم و اندازه مناسب خود را داشته باشند. استفاده از کره ذوب شده بهترین گزینه برای این کار است زیرا باعث می‌شود تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند و دستور پخت به خوبی اجرا شود.

 

با محصولات ما آشنا شوید: کرم کاکائو سطلی

 

مرحله دوم

 

پس از شکستن 2 عدد تخم مرغ، آن‌ها را به مواد قبلی یعنی شکر و کره اضافه می‌کنیم و همزده و مخلوط می‌کنیم. سپس برای از بین بردن بوی تخم مرغ، از وانیل استفاده می‌کنیم  وانیل را به مواد اضافه می‌کنیم و آن‌ها را خوب مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند

 

مرحله سوم

 

قاشق غذاخوری اب داغ را با 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر داخل یک ظرف مخلوط می کنیم. سپس این مخلوط را به مواد مرحله قبل، یعنی ترکیب کردن تخم مرغ، شکر، و وانیل، اضافه می کنیم و همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط می کنیم. این مرحله بسیار مهم است زیرا از طریق آن، تمامی مواد به خوبی ترکیب می‌شوند

 

سایر محصولات ما: کرمفیل قنادی آماده

 

مرحله چهارم

بکینگ پودر را با یه قاشق غذا خوری آب داغ داخل یک ظرف مخلوط می‌کنیم. سپس این مخلوط را به مواد مرحله قبل، یعنی ترکیب کردن تخم مرغ، شکر، و وانیل، اضافه می‌کنیم

 

 

طرز تهیه کوکی با تکه های شکلات

 

مرحله پنحم

 

در این مرحله از تهیه کوکی با تکه های شکلات، پس از ترکیب مواد اصلی مانند کره و شکر و وانیل، یک پیمانه آرد را به مخلوط اضافه کرده و همه را با هم مخلوط می‌کنیم تا یک خمیر یکدست و نرم به دست آید.

 

مرحله ششم

 

باید آن‌ها را بر روی کف یک سینی که با کاغذ روغنی پوشیده شده است قرار دهیم. سپس با استفاده از یک قاشق به اندازه یک گردو، تعدادی از کوکی‌های آماده شده را از مایه برمیداریم و آن‌ها را با فاصله‌های مناسب از هم بر روی کاغذ روغنی قرار دهیم. این کار باعث می‌شود که کوکی‌ها در هنگام پختن به‌طور یکنواخت پخته شوند و به هم چسبیده نشوند.

 

قیمت پودر ثعلب کیلویی برای تهیه بستنی در کنار کوکی

 

مرحله هقتم

در این مرحله از تهیه کوکی با تکه های شکلات، بعد از مرحله مخلوط کردن تخم مرغ، شکر، و وانیل، نوبت به اضافه کردن آرد می‌رسد. آرد را به تدریج به مخلوط قبلی اضافه کرده و همزمان با استفاده از ملخی چوبی یا قاشق، تا زمانی که تمام آرد جذب شود، مخلوط کنید.

سپس تکه‌های شکلات را به مخلوط اضافه کرده و دوباره همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا تکه‌های شکلات به طور یکنواخت در تست خمیر پخته شوند.

حالا سینی حاوی خمیر کوکی را داخل فر قرار دهید که از 20 دقیقه قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کرده بودید. بگذارید کوکی‌ها برای مدت 10 دقیقه در فر بمانند تا زیر آن‌ها طلایی شود و کاملاً بپزند.

 

مرحله هشتم

 

پس از 10 دقیقه، سینی کوکی را از فر خارج می‌کنیم و آنها را به خنکی برسانیم. وقتی کوکی‌ها خنک شدند، آنها را از سینی بیرون می‌آوریم و از کاغذ روغنی جدا می‌کنیم. سپس کوکی‌های با تکه‌های شکلات را در یک ظرف زیبا مرتب می‌کنیم.

به یاد داشته باشید که کوکی وقتی داغ است، نرم است و باید به آن فرصت دهید تا خنک شود. بعد از خنک شدن، آنها را از سینی درآورده و در ظرف مورد نظر قرار دهید تا از نرمی زیاد کوکی له نشود. بهترین لحظات خوردن این کوکی‌های شیرین و خوشمزه را تجربه کنید.

 

طرز تهیه کوکی با تکه های شکلات

 

روش جلوگیری از پهن شدن کوکی

 

گاهی اوقات ممکن است کوکی‌های شما در حین پخت پهن شوند. علت اصلی این موضوع استفاده از کره به مقدار زیاد است. وقتی کره در دمای بالا ذوب می‌شود، خمیر کوکی نیز نرم و مایع می‌شود و در نتیجه کوکی‌ها پخش می‌شوند.

برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید کره را به مقدار کمتری جایگزین کنید یا از روش‌های دیگری مانند استفاده از تخم مرغ بیشتر یا استفاده از آرد سفید به جای آرد کامل استفاده کنید. همچنین می‌توانید خمیر را قبل از پخت در یخچال خنک کنید تا خمیر سفت‌تر شود و پخت کوکی‌ها بهتر انجام شود.

 

نکته جلوگیری از خشک شدن کوکی

 

خشک شدن کوکی‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما اصلی‌ترین عامل، دمای فر و زمان پخت است. اگر کوکی را زیاد در فر بگذارید یا زمان پخت آن را طولانی کنید، احتمال خشک شدن آن بیشتر می‌شود.علاوه بر این، استفاده از مقدار زیادی کره و تخم مرغ نیز می‌تواند باعث خشک شدن بیش از حد کوکی شود. بهتر است در دستور پخت از نشاسته ذرت استفاده کنید تا کوکی نرم‌تری داشته باشد.

بنابراین، برای جلوگیری از خشک شدن کوکی‌ها، بهتر است دمای مناسب و زمان مناسب برای پخت را رعایت کرده و از مقدار مناسبی از مواد چربی استفاده نمایید.

 

طرز تهیه کوکی با تکه های شکلات

 

نکات پخت کوکی با تکه های شکلات

 

روش‌های دستور پخت کوکی با تکه‌های شکلات بسیار متنوع است. برای شروع، می‌توانید روی گاز داخل یک ماهیتابه با شعله متوسط قرار دهید و دمکنی را هم در آن قرار دهید تا به مدت نیم ساعت پخته شود. اگر خمیر برای پختن کامل در سینی جا نگرفت، می‌توانید مابقی آن را در یخچال نگهداری کنید. همچنین، می‌توانید مواد خمیر را در یخچال استراحت دهید تا بهتر بپزد.

حتماً به اندازه‌ای خمیر ورز ندهید که به روغن بپیچد و اگر لازم است، از غذاساز برای میکس کردن مواد استفاده کنید. در صورتی که خمیر خیلی چسبنده است، می‌توانید آن را برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مناسب بشود. همچنین، فر را از قبل برای ۱۵ دقیقه گرم کنید تا کوکی‌ها به درستی پخته شوند.