مجموعه ما شما را به خرید بهترین انواع شکلات و مواد اولیه شکلات سازی دعوت می نماید.

                          برای کسب اطلاعات بیشتر محصول و ارتباط با ما در ادامه همراه شوید:

طرز تهیه انواع کیک با ماست

آنچه در این مقاله میخوانیم...

طرز تهیه کیک ساده با ماستطرز تهیهکیک ماست و گلابطرز تهیهطرز تهیه کیک شربتی با ماستمواد لازم برای شربتطرز تهیه کیک با ماست و بدون تخم مرغطزر تهیه
کیک با ماست

پخت کیک با ماست به جای شیر هم نوعی تنوع در آشپزی است و یا افرادی که علاقه به شیر ندارند میتوانند انواع کیک خوشمزه با ماست را طبخ کنند. برای دستور تهیه کیک با ماست با ما همراه باشید.

 

طرز تهیه کیک ساده با ماست

 

  • ماست شیرین:1 لیوان
  • آرد سفید:2 لیوان
  • تخم مرغ :4 عدد
  • شکر :1 پیمانه
  • وانیل:1/2 قاشق چای‌خوری
  • روغن:1/2 پیمانه
  • بیکینگ پودر:2 قاشق چای‌خوری

 

کام کایا وارد کننده مواد اولیه قنادی از جمله: پودر سی ام سی قنادی

طرز تهیه

برای تهیه کیک ماست ابتدا شکر، تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط می‌کنیم. تخم مرغ‌ها و شکر را با همزن به خوبی هم می‌زنیم تا این دو مواد به خوبی ترکیب شوند. سپس وانیل را به آن اضافه کرده و آن‌قدر با همزن هم می‌زنیم تا رنگ آن روشن شود و حالت کشسانی پیدا کند.

سپس ماست شیرین و روغن را به ترکیب تخم مرغ، شکر و وانیل اضافه کرده و مجددا با همزن برقی می‌زنیم تا به خوبی مخلوط شوند.بعد از آماده کردن ترکیب اصلی، قالب مورد نظر را با مقداری کره چرب کرده، سپس درون یخچال قرار می‌دهیم تا خنک شود.

در ظرف دیگر آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و سه مرتبه الک می‌کنیم تا کیک حجیم و پف دار شود. سپس ترکیب آرد را کم کم به مخلوط اصلی اضافه می‌کنیم و به آرامی هم می‌زنیم تا ترکیب یکدست شود.

قالب را از یخچال خارج کرده و مایه کیک را به آرامی درون آن می‌ریزیم و قالب را تکان می‌دهیم تا هوای بین مواد به صورت حباب خارج شود.سپس فر را از یک ربع قبل روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌کنیم تا گرم شود. قالب کیک را به مدت 40 الی 45 دقیقه درون فر می‌گذاریم تا به خوبی بپزد. حین پخت کیک نباید درب فر را باز کنیم تا کیک پف نکند.

پس از پخت کیک، آن را از فر خارج می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا درون قالب خنک شود. سپس آن‌ را از قالب خارج کرده و با شکلات کریپسی مربا، خامه، گردو، پودر نارگیل، مغز پسته یا بادام تزئین و سرو می‌کنیم. حال کیک ماست آماده برای سرو است.

 

 کیک با ماست

 

کیک ماست و گلاب

 

مواد لازم

 

  1. آرد،: 3 لیوان)
  2.  تخم مرغ: 4 عدد
  3. گرم شکر،1و½لیوان
  4. گرم ماست،:¾لیوان
  5. گلاب،:⅓لیوان
  6. روغن :1لیوان سرخالی
  7. وانیل:1 قاشق چایخوری
  8.  بیکینگ پودر:1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

 

برای تهیه کیک ماست و گلاب، ابتدا تخم مرغ، شکر و وانیل را با دور تند هم زنید. این مرحله حداقل ۷-۸ دقیقه زمان می‌برد تا مواد چندین برابر حجم بگیرند. اگر می‌خواهید کیک پفکی و خوشمزه داشته باشید باید به گونه‌ای بزنید که مواد پف کرده و کرم رنگ شود.

وقتی به این مرحله رسیدید، ماست، گلاب و روغن را به مواد اضافه کنید و به مدت کوتاهی هم بزنید تا همه مواد به خوبی مخلوط شوند. سپس آرد الک شده را با بیکینگ پودر به مواد اضافه کرده و دوباره همه را با هم مخلوط کنید. این کار را به مرحله‌ای که مواد گلوله نشوند انجام دهید.

اگر دوست دارید، می‌توانید حدود ۱۰۰ گرم یا نصف لیوان از میوه‌های خشک را به مواد اضافه کنید. می‌توانید انواع میوه‌هایی با طعم گلابی مثل سیب، گلابی یا آناناس را انتخاب کنید.حالا داخل قالب را با کره یا روغن چرب کنید و سپس قالب را در فریزر قرار داده و چند دقیقه صبر کنید. سپس قالب را در بیرون بیاورید و آرد بپاشید. حالا مواد را در داخل قالب ریخته و با سیخ چوبی همگن کنید.

حالا وقت آن است که قالب را در فر، که از قبل به دمای ۱۸۰ درجه گرم شده است، قرار دهید. کیک را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در فر بپزید. با استفاده از خلال دندان می‌توانید تست پخت را انجام داده و اطمینان حاصل کنید که کیک به خوبی پخته شده است و با مواد مختلف مانند کرم کاکائو سطلی تززین کنید

 

 کیک با ماست

 

 

طرز تهیه کیک شربتی با ماست

 

مواد لازم

 

  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • شکر :۱ لیوان
  • ماست: ۱ لیوان
  • روغن مایع: ۱ لیوان
  • هل: یک دوم قاشق چای خوری
  • پودر نارگیل: یک دوم لیوان
  • آرد: ۲ لیوان فرانسوی
  • بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای خوری
  • زعفران غلیظ

 

مواد لازم برای شربت

  • آب: ۱ لیوان
  • شکر :۱ لیوان
  • گلاب: یک چهارم لیوان
  • آبلیمو :۱ قاشق غذاخوری
  • هل: یک چهارم قاشق چای خوری

 

سایر محصولات ما: گوارگام عبدالقادر

طرز تهیه 

ابتدا برای تهیه شربت، در یک قابلمه، آب و شکر را به همراه زعفران، جوهر لیمو و هل به مدت کافی بپزید تا شکر حل شود و مواد دیگر هم خوب مخلوط شوند. سپس گلاب را اضافه کرده و به مدت کمی دیگر بپزید تا شربت آماده شود. سپس آن را کاملاً خنک کنید.

برای آماده کردن کیک، قالب را چرب کرده و آرد پاشید. سپس آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید. در ادامه، شکر و روغن را با هم مخلوط کنید تا سفید شود و سپس تخم مرغ‌ها را به تدریج اضافه کنید. بعد از آن ماست، هل، زعفران و پودر نارگیل را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس آرد را به دو مرحله به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.

حالا مایه کیک را در قالب بریزید و صاف کنید. سپس مواد رومال را کاملاً مخلوط کنید و با لیسک یا قاشق بزرگ روی سطح مایه کیک پخش کنید.

قالب را در فر گرم شده به مدت حدود ۲۵ تا ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد و رومال آن کاملاً طلایی شود. بعد از خروج از فر، کیک را به مدت کافی خنک کنید و سپس به شکل دلخواه برش دهید.در نهایت، شربت خنک را روی کیک بریزید و بگذارید کاملاً جذب شود. می‌توانید کیک را یک ساعت در یخچال بگذارید.

 

 

کیک با ماست و بدون تخم مرغ

 

  1. 1.5 پیمانه آرد
  2. 1 پیمانه شکر
  3. 1 پیمانه ماست رقیق
  4. 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید
  5. 1 قاشق غذاخوری بکینگ پودر
  6. 1/2 پیمانه روغن
  7. 1/2 قاشق چایخوری وانیل
  8. 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  9. 1 لیوان شکر

طزر تهیه

ابتدا برای تهیه خمیر کیک، آرد، پودر کاکائو و بکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید تا مواد خشک به خوبی با هم مخلوط شوند.

سپس در یک ظرف، ماست، سرکه، روغن، وانیل و شکر را با هم مخلوط کرده و با همزن زده تا یکدست شود. سپس مخلوط آرد را به تدریج به مواد مایع اضافه کرده و همزنی کنید تا خمیر یکدست شود. در صورت لزوم می‌توانید یک مقدار آب یا ماست اضافه کنید تا غلظت خمیر مناسب شود.

سپس خمیر را در قالبی که کاغذ روغنی گذاشته‌اید ریخته و در فری که از قبل روشن کرده‌اید با دمای 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 40 دقیقه پخته و طبق وسط قرار دهید.

برای تهیه سس کیک، نصف لیوان شیر را با دو قاشق شکر و سه قاشق پودر کاکائو مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا سس غلیظ شود. سپس این سس را هنگامی که هنوز گرم است روی کیک ریخته و آن را تزئین کنید.

با این مراحل ساده می‌توانید یک کیک خوشمزه و خوش طعم با ماست بدون تخم مرغ تهیه کنید و لذت ببرید.