مجموعه ما شما را به خرید بهترین انواع شکلات و مواد اولیه شکلات سازی دعوت می نماید.

                          برای کسب اطلاعات بیشتر محصول و ارتباط با ما در ادامه همراه شوید:

قیمت پودر کاکائو دارک تلخ Alkalized قلیایی

آنچه در این مقاله میخوانیم...

تاریخچه پودر کاکائو فواید استفاده از پودر کاکائوترکیبات پودر کاکائو طرز تهیه پودر کاکائوانواع پودر کاکائو  پودر کاکائو دارک Alkalized  چیست؟چگونگی استفاده از پودر کاکائو دارککاربرد پودر کاکائو دارک (تیره)خرید پودر کاکائو دارکقیمت پودر کاکائو دارک
پودر کاکائو دارک

کاکائو به دلیل طعم مطبوع و خوبی که دارد بسیار محبوب است و علاقه مردم به آن همیشه در حال افزایش است. کاکائو از یک طرف به عنوان غذا و از طرف دیگر به عنوان چاشنی و افزودنی استفاده می شود و شرکت های تولید کننده مواد غذایی سعی می کنند از این افزودنی در تمام غذاها استفاده کنند. این افزودنی هر غذایی را به یک وعده غذایی مغذی تبدیل می کند. پودر کاکائو نسبت به خود دانه کاکائو  تلخی کمتری دارد، اما در طی فرآیند تولید خود از ارزش غذایی آن کاسته می شود.

پودر کاکائو انواع مختلفی دارد از جمله پودر کاکائو دارک یا تلخ Alkalized  که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم.

پودر کاکائو دارک

تاریخچه پودر کاکائو 

کاکائو برای اولین بار در کشور آمریکای جنوبی کاشته شد. فاتحان اسپانیایی کاکائو را به کشورهای  اروپا معرفی کردند. در دهه ۱۸۵۰، ماشین‌های بخاری اجازه تولید انبوه پودر کاکائو را دادند. در حال حاضر بیش از میلیون ها تن کاکائو در سرتاسر جهان تولید و مصرف می شود.

پودر کاکائو را از دانه های کاکائو تهیه و استخراج  می کنند . دانه های کاکائو ماده اولیه شکلات هستند، اما می توان آنها را نیز به پودر کاکائو تبدیل کرد.

پودر کاکائو فواید زیادی دارد، به خصوص اگر پودر شما حداقل ۷۲ درصد کاکائو باشد. در اینجا به برخی از فواید سلامتی پودر کاکائو نگاهی می اندازیم:

پودر کاکائو دارک

فواید استفاده از پودر کاکائو

بهبود سلامت شناختی

تحقیقات نشان می دهد که اضافه کردن پودر کاکائو  به رژیم غذایی به افزایش توجه، حافظه  و شناخت کلی بدن شما کمک می کند. همچنین ممکن است عملکرد شناختی را در افراد کم خواب بازیابی کند.

سیستم ایمنی قوی تر

پودر کاکائو حاوی آهن، روی و سلنیوم است. این مواد معدنی به عملکرد بدن شما کمک می کنند و سیستم ایمنی شما را تقویت می کنند.

کاهش عوارض پرتودرمانی

در صورت تشخیص سرطان و پرتودرمانی مصرف پودر کاکائو می تواند مفید باشد. تحقیقات نشان داده است که سلنیوم موجود در پودر کاکائو باعث کم شدن اثرات جانبی منفی پرتودرمانی در افراد مبتلا به سرطان می شود.

عملکرد بهتر عضلات و اعصاب

منیزیم برای تنظیم کردن انقباضات عضلانی و بهبود عملکرد عصبی بسیار مهم است. پودر کاکائو  به محافظت سلول های عصبی و کم شدن خطر اختلال و مشکلات عصبی کمک می کند. پودر کاکائو حاوی منیزیم است.

التیام زخم

شکلات تهیه شده با ۹۰ درصد کاکائو حاوی مقدار زیادی روی است. ماده ای معدنی که برای بهبود زخم ها مفید است.

کاهش خطرات بیماری قلبی

فلاونول ها، نوعی فلاونوئید موجود در شکلات تلخ، با کاهش فشار خون، بهبود جریان خون و جلوگیری از آسیب سلولی از شما در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند.

کاهش وزن و کنترل

کاکائو سرشار از مواد بسیار غنی گیاهی است با این حال به دلیل کم بودن چربی و قند خود کالری بسیار کمی دارد و یک ماده غذایی سالم به شمار می آید. مطالعات همچنین نشان داده اند که کاکائو به تنظیم کردن مصرف انرژی و بالا رفتن متابولیسم کمک می کند و باعث بالارفتن احساس سیری در بدن می شود.

پودر کاکائو دارک

ترکیبات پودر کاکائو 

پودر کاکائو سرشار از مواد مغذی از جمله مواد معدنی مانند آهن، روی، سلنیوم و منیزیم است.

مواد مغذی در هر وعده

یک چهارم فنجان پودر کاکائو دارک حاوی:

  • کالری: ۴۹
  • کربوهیدرات: ۱۲ گرم
  • فیبر: ۷ گرم
  • پروتئین: ۴ گرم
  • چربی: ۳ گرم

پودر کاکائو دارک

طرز تهیه پودر کاکائو

برای تهیه پودر کاکائو از دانه های آن مراحل زیر انجام می شود:

  1. دانه های کاکائو را تفت دهید.
  2. پوسته ها را جدا می کنیم تا فقط سر کاکائو بماند.
  3. نوک های کاکائو را به یک نوشیدنی غیر الکلی خرد کنید.
  4.  مایع کاکائو را فشار دهید تا کره کاکائو گرفته شود.
  5. توده جامد باقی مانده (به نام کیک پرس کاکائو) را بشکنید تا پودر کاکائو درست شود.

پودر کاکائو دارک

انواع پودر کاکائو  

  • پودر کاکائو طبیعی: بعد از گرفته شدن کره کاکائو تولید می شود. مزه بسیار تلخی و رنگ روشنی دارد.
  • پودر کاکائو هلندی Alkalized : قهوه ای تیره و تلخ تر از طبیعی
  • پودر کاکائو تیره یا دارک (تلخ): تهیه شده از مواد قلیایی ویژه و دارای تلخی کمتری نسبت به طبیعی و هلندی است و رنگ آن قهوه ای سوخته است.

پودر کاکائو دارک

پودر کاکائو دارک Alkalized  چیست؟

پودر کاکائو دارک یا سیاه  Alkalized یک کاکائو فرآوری شده  است که برای کاهش اسیدیته با محلول قلیایی درمان می شود. این ترکیب به آن بافتی صاف، رنگ تیره و هایلایت های شکلاتی بدون شیرینی می دهد.

این نوع پودر کاکائو غنی و قدرتمند ترکیبی نادر از رنگ تیره در پودر کاکائو طبیعی (غیر قلیایی) است. ترکیب آن با آجیل و میوه ها در بیسکویت، کیک و نان، شیرینی و بستنی عالی است.

پودر کاکائو دارک

چگونگی استفاده از پودر کاکائو دارک

ازآنجایی که پودر کاکائو تلخ یا دارک طعم بسیار تلخ و رنگ تیره ای به مواد می دهد توصیه می شود این محصول را همراه شیر، شکر و کره  یا سایر شیرین کننده ها و یا همراه رنگ مجاز خوراکی مصرف کنید.

یکی از بهترین روش های استفاده از پودر کاکائو تلخ اضافه کردن شیر و شکر و تهیه شیر کاکائو به عنوان یکی از بهترین نوشیدنی ها است.

پودر کاکائو دارک

کاربرد پودر کاکائو دارک (تیره)

پودر کاکائو دارک در مواد غذایی به کار می رود. این ماده مواد اصلی تشکیل دهنده شکلات تلخ است و از این پودر کاکائو می توان برای خوشمزه شدن کیک و درست کردن انواع نوشیدنی و گاناش و سس شکلاتی استفاده کرد. این محصول در برند های مختلف وارد بازار کشور می شود. شرکت بازرگانی سورن این محصول را با بهترین کیفیت وارد کشور و به مصرف تولید کنندگان داخلی می رساند.

پودر کاکائو دارک

 

خرید پودر کاکائو دارک

مرکز فروش پودر کاکائو تیره این نوع پودر را به صورت عمده و بسته بندی شده با قیمت عرضه می کند. مشتریان می توانند پودر کاکائو را به صورت عمده خریداری کنند.  پودرهایی که به صورت بسته بندی به فروش می رسند قیمت بیشتری دارند. معمولا قیمت پودر کاکائو تیره به دلیل خلوص بیشتر به نسبت از همتای طبیعی و هلندی خود بیشتر است. البته همین قضیه باعث شده بعضی از تولید کنندگان از مقدار آن در محصولات خود کم کنند. این عامل به نوبه خود باعث کم شدن کیفیت محصولات تولیدی و شکلاتی آنها خواهد شد.

شما می توانید پودر کاکائو دارک را از مجموعه بازرگانی سورن تهیه کنید. در این مجموعه علاوه بر پودر کاکائو محصولات دیگه ای همچون لسیتین و پودر گوارگام نیز توزیع می شود.

پودر کاکائو دارک

قیمت پودر کاکائو دارک

قیمت پودر کاکائو تیره با توجه به کیفیت آن می تواند متفاوت باشد. پودر کاکائو تیره یکی از بهترین نمونه های تولید کاکائو است. با گسترش نیازهای مصرفی در ایران، واردات این محصول یکی از مهمترین واردات کالاهای خارجی محسوب می شود. وجود بسیاری از انواع کالاهای خارجی در بازار داخلی باعث شده تا خریداران با انتخاب های بیشتری روبرو شوند و تصمیمات هوشمندانه ای اتخاذ کنند. قیمت خرید پودر کاکائو تیره با توجه به کیفیت تولید آن بسیار مقرون به صرفه می باشد.

با توجه به برند ها و مدل های مختلف کاکائو دارک معمولا در بازار این ماده با قیمت های مختلفی عرضه میگردد. شما می توانید با در ارتباط بودن با واحد فروش مجموعه بازرگانی سورن از قیمت روز این محصول با خبر شوید . همکاران ما شما را با انواع محصولات دیگر وارداتی مانند سی ام سی ، انواع پودر ژله، پودر قهوه، کریمر و سایر محصولات و قیمت های آنها آشنا خواهند کرد.

پودر کاکائو دارک

Call Now Buttonمشاوره + قیمت